Gelukkig wie hongeren en dorsten naar gerechtigheid
Mat. 5:6

Verdrietig maar dankbaar voor haar persoon en inzet staan we stil bij het heengaan van

Maartje Bonda

bestuurslid voor het leven van Stichting Rotterdam.

Maartje heeft haar leven gewijd aan het perspectief van barmhartigheid en recht voor heel de wereld. De inspiratie daarvoor vond zij net als haar vader Harry Bonda, in het Evangelie. De uitwerking ervan betekende haar levenslange inzet als secretaris en bestuurslid van Stichting Rotterdam.

Vanuit een sterke overtuiging van het belang van de protestantse traditie voor mens en samenleving, deed zij op kritische wijze mee in het beoordelen en toekennen van projectaanvragen. Mede dankzij haar inzet zijn talloze -meestal diaconale projecten voor kwetsbare groepen – gerealiseerd. De wijze waarop ze dit deed, met scherpte, innerlijke betrokkenheid en echte belangstelling voor anderen, en vaak een gulle lach, blijft een dankbare herinnering en inspiratie voor ons bestuur bij het voortzetten van het werk.

Namens het bestuur,

Ron Rijnbende voorzitter

Stichting Rotterdam is een protestants-christelijk stimuleringsfonds voor activiteiten op diaconaal terrein.

De stichting is in 1955 opgericht door drs. Hendricus Johannes Bonda vanuit de visie om financiële bijdragen te leveren aan kerken, instellingen of groepen die op diaconaal of diaconaal-cultureel terrein activiteiten ontplooien.

Alleen uitvoerende, hulpverlenende activiteiten vanuit een protestants-christelijke organisatie, of nadrukkelijk in de uitvoering gesteund door protestants-christelijke organisaties, waarbij vrijwilligers een belangrijke rol spelen worden gesteund.